reklama

Keď raz budem seniorom

Každý deň ich stretávame u lekára, v obchode, v prostriedkoch hromadnej dopravy. Dôchodci, seniori.  Najčastejšie si ich prítomnosť uvedomíme, keď sa ponáhľame a pred nami, pomalým krokom s taškou na kolieskach si vykračuje šarmantná dôchodkyňa. Častokrát si pritom pomyslím, ja takáto nebudem. Ale určite?  Predsa do dôchodkového veku mi ešte niekoľko desiatok rokov chýba a je tiež otázne v akom veku budem môcť odísť do starobného dôchodku. Určite by som chcela byť čipernou dôchodkyňou, ktorá si poslednú etapu života užíva, cestuje po svete, spoznáva exotické krajiny a nadväzuje priateľstvá. Taká to je moja predstava.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Púšťať sa do diskusie o tom, ako mi to bude dovoľovať penzia zo Sociálnej poisťovne a iných súkromných spoločností, sa radšej nebudem. Skôr ma trápi zdravie, ktoré rozhodne najviac ovplyvňuje kvalitu života v seniorskom veku. V prípade nepriaznivého zdravia, by som určite nechcela „byť na obtiaž" svojim najbližším. Už teraz v súčasnosti je pre rodinu záťaž, ak k bežným povinnostiam pracujúcich pribudne starostlivosť o imobilného seniora. V takom prípade buď jeden zo zamestnaných opustí svoju prácu a začne sa starať o nevládneho rodinného príslušníka, alebo sa senior umiestni do domova seniorov, kde predsa len dostane kvalifikovanú zdravotnú starostlivosť. Dokázali by ste svoju mamu alebo otca umiestniť do takéhoto zariadenia? Kde bude sám, medzi samými cudzími ľuďmi? Úprimne, sama neviem ako odpovedať na túto otázku. Príde mi to ako odloženie rodiča, niekam, kde mi nebude prekážať, ale zase na druhej strane, vedela by som mu poskytnúť zdravotnú starostlivosť akú si zaslúži a po celých 24 h každý deň? Dilema ako vyšitá. Keby to mohlo byť tak ako v mojom sne, všetci sú zdraví a zabezpečení a môžu si dôstojne dožiť svoj život.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A prečo takéto zamyslenie? V súčasnosti pracujem na diplomovej práci, ktorá sa zapodieva seniorskou tématikou a všímam si aj to, čo som predtým prehliadala. Ako sa zachovajú mladí, keď nastúpi starší pán alebo pani s taškami do MHD a nie je voľné miesto na sedenie, či pomôžu nastúpiť/vystúpiť; ale najmä sa zamýšľam nad okolnosťami, za ktorých je umiestnenie rodiča v domove seniorov lepšou možnosťou ako ponechanie ho vo svojom prirodzenom prostredí. Ak by ste mali záujem na tomto odkaze, je možné zúčastniť sa prieskumu a vyjadriť svoj postoj k danej tématike.

Zuzana Drinková

Zuzana Drinková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mlada vesela baba, ktoru trapia bezne veci - skola, praca, laska. Medzi moje zaluby patria knihy, priatel a priatelia, relaxacne sport, varenie :) oddychnem si pri dobrej knihe, hudbe alebo filme. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu